joi, 16 decembrie 2010

Viata in... ALB SI NEGRU!

"Privesc viata, ca pe… tabla de sah.
Cu saizeci si patru de patrate,
nu stiu ce mutare sa aleg
intre spatii strict delimitate,
jumatate alb, restul intunecate
ca viata... intre zi si noapte.
E invadata tabla de… nebuni,
de cai salbatici liberi,
de bucurii, tristeti, minuni.
Trimit cal alb, gand la inaintare,
dar aflu ca a fost nimicit,
dintr-o dramatica eroare .
Pe tabla mea de sah
sunt inca pioni nevinovati,
ce asteapta o mutare,
in spatiul ce-l strabati,
dar regale… gand negru,
la moarte ii trimite;
nu mai gasesc mutari
inspirate sau mai potrivite.
A cuprins tot regatul
o boala molipsitoare,
e nebunia, stresul,
si totul parca doare.
Si caru-mi de regina
se -nfiinteaza grabnic la palat,
nu stiu ce sa mai fac…
cand viata imi da "mat " .
Ce mandru e regale de negru,
stiind ca eu urasc nebunii,
dar ca iubesc caii salbatici,
viata… tabla de sah a lumii!"
***
***
Sunt un pion pe tabla de sah a vietii. Imagineaza-ti ca patratelele albe este partea buna a vietii, iar patratelele negre, momentele intunecate… si jocul incepe!
Asez calm toate piesele, fiecare in patratica ei, respectand intotdeauna rangul… apoi, respir adanc si fac ca de’obicei, prima mutare. Eu-l meu, este tacut si avid de victoie, incearca sa se ridice la inaltimea pretentiilor mele… insa pierde constant. I-am povestit asta unui cunoscut si a zambit… cum sa joci cu tine si sa pierzi!?
Triseaza… i-amraspuns la fel de calm. Cand s-a asezat in fata tablei de joc, a mutat un cal de alb, in diagonala, iar toti pionii au devenit regine de negru. Niciodata n-am protestat, dar mereu din sufletl meu mai cadea o stea… nu puteam fi fericit decat atunci cand pierdeam cinstit.
Il priveam mereu peste mainile asezate sub barbie… credea ca sunt acolo unde m-a asezat, unde mi-a aratat, unde am ramas. Ma miram ca nu observase, ca m-am ridicat demult si asteptam in spatele lui, lipit de perete… nu-mi vede pasii, nu-mi simte respiratia, nu ma aude clipind.
Acest joc il interpretez de cand am inceput sa umblu in picioare, iar timpul m-a facut campion… am aruncat in lupta tot ce-aveam mai bun si asteptam!
Eu-l meu isi aruncase ochii-n jur, lovindu-se aproape zgomotos de tot ce-l inconjuara… am tresarit si am stiut: a castigat din nou si este iarasi in extaz… e un profesionist in jocul amatorilor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu